Bez pripojenia k internetu nebudete môcť robiť nič. Pripojenie k internetu je nevyhnutné.
Otvorte svoju aplikáciu a v ponuke nastavení kliknite na položku "Novinky" a získajte jednoduchý prístup k informáciám o aktualizáciách.
Čo je nové v aplikácii TaHoma, zistíte tu.
Aktualizácia sa navrhne automaticky pri prvom pripojení, ale aj vždy, keď je k dispozícii nová verzia.
Najlepším postupom je vypnutie/zapnutie napájania. Potom sa aktualizácia spustí automaticky.
Môžete tiež otvoriť aplikáciu TaHoma, kliknúť na položku "menu" a potom vybrať položku môj box. Prejdite na aktualizáciu svojho boxu a nechajte sa viesť krok za krokom. Ak je k dispozícii novšia verzia softvéru, vyberte možnosť nainštalovať aktualizáciu teraz alebo nainštalovať dnes večer.
Ak chcete mať vždy k dispozícii najnovšie aktualizácie, môžete si v tejto časti vybrať aj automatickú aktualizáciu svojho boxu.
Naše riešenie TaHoma® pre chytré domácnosti je k dispozícii v troch verziách: TaHoma® V1, TaHoma® V2 a najnovšia verzia TaHoma® switch.
TaHoma® V1 spoznáte podľa štvorcového tvaru škatuľky. TaHoma® V2 je zakrivená. TaHoma® switch má dve tlačidlá.
Všetci používatelia TaHoma® V1 boli o novej verzii TaHoma® informovaní prostredníctvom nášho newslettera.
Svoje produkty chytrej domácnosti môžete pohodlne ovládať aj prostredníctvom chytrého telefónu a upgradovať na TaHoma® switch.
K dispozícii sú aj 2 verzie systému TaHoma Din Rail. Verziu V1 spoznáte podľa toho, že obsahuje externé moduly pre RTS alebo Zigbee pripojené cez USB. Verzia V2 obsahuje 3 protokoly (io, RTS, Zigbee) v jednom zariadení.
Výhody
Pre TaHoma® V1 nie sú k dispozícii žiadne aktualizácie softvéru. Bezpečnostné aktualizácie sú stále k dispozícii.
Existujú dva spôsoby integrácie detektorov dymu do systému TaHoma®.
Prvým riešením je integrácia detektorov dymu Somfy io priamo do aplikácie TaHoma / TaHoma classic.
Tento produkt musíte pridať do nastavenia systému:
To vám umožní integrovať detektory dymu do podmienok "ak - potom".
Ak detektor dymu zaznie, môžete nastaviť možnosť odoslania správy do chytrého telefónu. Môžete tak reagovať okamžite. Detektor dymu io nájdete tu.
Detektor dymu pre rozšírenie zabezpečenia radu Somfy Protect nájdete tu.
Detektory dymu od iných výrobcov nie je možné integrovať priamo do zariadení TaHoma®.
Žiaľ, nie je možné integrovať bezdrôtové motory iných výrobcov do systému TaHoma®, TaHoma® switch alebo TaHoma® DIN Rail, pokiaľ výrobca neponúka kompatibilné rozhranie.
Ak výrobca ponúka kompatibilné rozhranie, je to možné len pre systém TaHoma® alebo TaHoma® switch.
Či je to vôbec možné, opýtajte sa svojho developera alebo výrobcu.
Všetky kompatibilné rozhrania a partnerov systému TaHoma® nájdete tu.
Ak je vaše zariadenie TaHoma® , TaHoma® switch alebo TaHoma DIN-Rail V2 už zaregistrované, nebudete ho môcť zaregistrovať znova. Číslo PIN pre zariadenie domácej automatizácie je spojené s užívateľským účtom.
V rámci svojho účtu môžete zmeniť svoju e-mailovú adresu, a tým aj užívateľské meno.
Po prepojení zariadení Philips Hue Bridge a TaHoma®, TaHoma® switch alebo TaHoma DIN Rail V2 komunikuje box domácej automatizácie so zariadením Philips Hue Bridge.
Môžete to vidieť po prepojení Philips Hue Bridge so zariadením TaHoma - všetky vaše svietidlá sa automaticky integrujú do TaHoma®, TaHoma® switch alebo TaHoma DIN Rail V2.
To isté platí aj pre odstránenie. Ak chcete jednotlivé žiarovky a svietidlá odstrániť z aplikácie TaHoma, musíte ich odstrániť aj zo zariadenia Philips Hue Bridge.
Ak to chcete urobiť, otvorte aplikáciu TaHoma®, kliknite na "menu" a potom vyberte položku Nápoveda a pomoc. Potom prejdite do rozšírenej asistencie a vyberte možnosť Správa kľúča iO. Nechajte sa krok za krokom viesť pri prenose, prijímaní alebo generovaní nového kľúča iO. Buďte opatrní, odporúča sa, aby ste boli pokročilým užívateľom, aby ste mohli pokračovať v akýchkoľvek zmenách týchto nastavení.
Ak to chcete urobiť, otvorte aplikáciu TaHoma®, kliknite na "menu" a potom vyberte podporu a asistenciu pre pokročilých. Zobrazí sa verzia vášho zariadenia domácej automatizácie (TaHoma, TaHoma® switch alebo TaHoma DIN-Rail).
Význam stavu LED diód:
TaHoma DIN-Rail V1:
TaHoma DIN-Rail V2:
Odíďte domov s čistým svedomím a nastavte si absenciu! S týmto scenárom sa vaše zariadenie automaticky aktivuje a simuluje vašu prítomnosť počas dovolenky!
Určite konkrétne akcie, ktoré sa budú konať každý deň v rovnakom čase.
Vyberte zariadenie a časový interval, TaHoma ich potom náhodne aktivuje počas vašej neprítomnosti!
Môžete si vytvoriť vlastný "dovolenkový" scenár výberom plánovaných aj náhodných udalostí. Je tiež možné nastaviť niekoľko plánovaných akcií a niekoľko náhodných simulačných období za deň.
Na konci konfigurácie si môžete pozrieť podrobnosti o plánovaných udalostiach a súhrn simulácií prítomnosti. Stále môžete vykonávať zmeny. Ak chcete zobraziť súhrn simulácií prítomnosti, kliknite na tlačidlo "Zobraziť môj plán".
Ak chcete upraviť obdobie neprítomnosti a svoj plán, kliknite na tlačidlo "Upraviť moju dovolenku". Ak chcete scenár vymazať, kliknite na tlačidlo "Ukončiť obdobie dovolenky".
Tento scenár vám dáva možnosť optimalizovať váš celoročný komfort automatickou ochranou pred slnkom v závislosti od vášho zariadenia, ročného obdobia a dennej doby.
Aplikácia TaHoma vám ponúkne prednastavený scenár, ale jeho podmienky, činnosti a načasovanie si môžete kedykoľvek prispôsobiť.
V ponuke "Scenáre" kliknite na "Vytvoriť nový scenár" a potom na "Tepelný komfort".
3. Použite predvolené nastavenia
Postupné zatváranie za úsvitu a postupné otváranie za súmraku:
Severná/južná fasáda:
Východná fasáda:
Západná fasáda:
Zatváranie pri silnom svetle a otváranie pri slabom svetle:
Akákoľvek fasáda:
V tomto prípade môže inštalácia zohľadniť aj definovaný časový úsek alebo hodinu, pred alebo po ktorej sa majú tieto činnosti vykonať.
V zime bude nakonfigurované zariadenie pôsobiť tak, aby prepúšťalo slnečné lúče, čím sa zvýši teplo vo vašom dome počas dňa. Naopak, v noci bude tienenie udržiavať teplo vo vnútri vášho domu.
Otváranie za úsvitu a zatváranie za súmraku:
ľubovoľná fasáda:
4. 4:
Dôležité: Ak chcete prejsť z letného na zimné programovanie, ročné obdobie sa musí zmeniť manuálne.
My v Somfy sa snažíme ponúkať našim používateľom tie najlepšie riešenia. Preto chceme, aby každý mohol používať našu najlepšiu a najnovšiu aplikáciu: TaHoma by Somfy. Môže vám ponúknuť: pokročilé funkcie a kompatibilitu, moderný dizajn.
Niektoré zariadenia a protokoly nie sú kompatibilné s našou novou aplikáciou TaHoma. Ak niektoré z nich vlastníte a prejdete na aplikáciu TaHoma, nebudete ich môcť používať.
Nekompatibilné zariadenia Somfy:
Nekompatibilné značky a protokoly:
Ak chcete tieto zariadenia naďalej ovládať z aplikácie, neprechádzajte na TaHoma by Somfy.
Nasledujúce funkcie dostupné v aplikácii TaHoma classic nie sú dostupné v aplikácii TaHoma by Somfy:
Ak sa chcete vrátiť do aplikácie TaHoma classic napriek novým funkciám, ktoré ponúka nová aplikácia TaHoma by Somfy, postupujte podľa pokynov nižšie:
29. marca 2022 sa partnerstvo medzi spoločnosťami TaHoma a Sonos rozvinulo.
Klasická aplikácia TaHoma nebude podporovať novú komunikačnú technológiu spoločnosti Sonos.
Pre používateľov, ktorí prejdú na novú aplikáciu TaHoma, zostanú produkty Sonos kompatibilné.
Pre používateľov, ktorí zostanú pri klasickej aplikácii TaHoma, môže byť konektivita s produktmi Sonos zachovaná, ale bez záruky. Služba bude natrvalo ukončená v prvom štvrťroku 2024.
Vaše produkty, ktoré sú kompatibilné s aplikáciou TaHoma by Somfy, sa automaticky prenesú do novej aplikácie.
Upozornenie: Niektoré produkty, ktoré možno spárovať s aplikáciou TaHoma, nie sú kompatibilné s novou aplikáciou. Nižšie nájdete informácie o tom, ktorých produktov sa to týka:
Aké funkcie stratím, ak prejdem z aplikácie TaHoma classic na TaHoma by Somfy?
TaHoma by Somfy ponúka nové možnosti, takže pri správe týchto funkcií existujú určité rozdiely.
V porovnaní so systémom TaHoma classic systém TaHoma by Somfy neponúka usporiadanie výrobkov podľa poschodí.
Pri prechode na TaHoma by Somfy bude potrebné výrobky, ktoré boli predtým umiestnené na poschodiach, prepojiť s jednotlivými miestnosťami.
Skontrolujte v aplikácii Somfy Solar, či si môžete na svoje okná nainštalovať solárne riešenie.
V závislosti od veľkosti rolety, a teda potrebného krútiaceho momentu, môže Oximo Solar io pracovať minimálne 45 dní (10 Nm) až 100 dní (3 Nm).
V prípade slabej batérie sa na smartfóne (prostredníctvom aplikácie Tahoma) a/alebo na ovládači NINA zobrazí upozornenie.
Solárny panel systému Oximo Solar io nepotrebuje na dobíjanie batérie priame slnečné svetlo, stačí aj rozptýlené denné svetlo.
Okrem prípadov, keď je solárny panel úplne zakrytý, oximo solar io zvyčajne získava dostatok energie na dobíjanie batérie (najmä keď je krútiaci moment nastavený na 3Nm a 6Nm).
Ak chcete mať stopercentnú istotu, použite aplikáciu Somfy Solar, ktorá je k dispozícii na stiahnutie pre systémy Android a iOS. Tento nástroj vám poskytne všetky informácie.
Prednastavený scenár " Alarm narušenia" v aplikácii TaHoma umožňuje pripojenie bezpečnostných systémov Somfy Protect a kompatibilných snímačov TaHoma.
Ak máte aspoň jeden snímač otvorenia alebo pohybu a bezpečnostný systém Somfy Protect, tento prednastavený scenár teraz nájdete aj v aplikácii TaHoma. Umožňuje snímačom TaHoma (pohybu alebo otvorenia) spustiť alarm systému Somfy Protect. Scenár môžete jednoducho prispôsobiť nastavením aspoň jedného z režimov alarmu a výberom snímača, ktorý ho má spustiť.
Napríklad:
Ak je váš alarm v režime úplného zabezpečenia a jeden zo snímačov zaznamená narušenie, spustí sa alarm Somfy Protect
Upozornenie!
Kompatibilné bezpečnostné systémy Somfy Protect:
Chcete box TaHoma predať alebo ho darovať niekomu inému?
Podľa tohto postupu ľahko odpojte svoj účet od brány:
Vyberte ponuku "...":
Potom vyberte ponuku "Konfigurácia inštalácie".
Vyberte možnosť "Obnoviť inštaláciu".
Kliknite na tlačidlo: "Obnoviť moju inštaláciu"
Kliknutím na "Nie" odstránite zariadenia spárované s TaHomou.
Potvrďte reset kliknutím na potvrdzovacie tlačidlo
Gratulujeme! Vaša inštalácia bola obnovená:
Sťahujete sa z domu alebo bytu, ale chcete box TaHoma ponechať pre ostatných používateľov?
Podľa tohto postupu môžete ľahko odpojiť svoj účet od brány:
Vyberte možnosť "Obnoviť inštaláciu"
Kliknite na tlačidlo "Obnoviť moju inštaláciu"
Potom kliknite na tlačidlo "Áno", aby zariadenie zostalo spárované s boxom TaHoma
Gratulujeme! Vaša inštalácia bola zresetovaná:
Táto príručka je kompatibilná so všetkými bránami kompatibilnými s TaHoma (TaHoma switch, Connectivity kit, Connexoon RTS/io, TaHoma Rail DIN V2).
Ani jeden z nich nie je lepší ako druhý, líšia sa len vplyvom na životné prostredie počas celého životného cyklu riešenia. Environmentálne parametre riešenia Oximo Solar io nie sú v porovnaní s ekvivalentným štandardným riešením také dobré pre ozón, ale lepšie pre uhlík.
V spoločnosti Somfy sa snažíme znižovať dopad našich výrobkov na životné prostredie tým, že do nich začleňujeme proces ekologického dizajnu: spotreba 0, suroviny vybrané v súlade s európskymi predpismi REACH a RoHs, recyklovateľné obaly, odolné výrobky (batérie a solárne panely s dlhou životnosťou a možnosťou výmeny).
Potrebujete viac informácií? Kontaktujte spoločnosť Somfy
Vybrané zariadenia Somfy sú kompatibilné s technológiou HomeKit* prostredníctvom TaHoma® (vrátane TaHoma V2, TaHoma switch a TaHoma DIN Rail V2), ako to schválila spoločnosť Apple:
Výsledkom je:
* Kompatibilita produktu s Apple HomeKit sa môže v jednotlivých krajinách líšiť. Ďalšie informácie vám poskytne miestny zástupca spoločnosti Somfy.
Apple HomeKit umožňuje jednoducho a bezpečne ovládať príslušenstvo podporujúce HomeKit pomocou aplikácie Apple Home a Siri na iPhone, iPade, Apple Watch, HomePode alebo Macu.
Viac ako 50 značiek po celom svete ponúka produkty kompatibilné so systémom HomeKit* a vašimi zariadeniami Apple - a pribúdajú ďalšie.....
A teraz aj naše zariadenia domácej automatizácie TaHoma®, TaHoma switch a TaHoma DIN Rail V2 ( okrem TaHoma DIN Rail V1).
* Kompatibilita produktov so systémom Apple Homekit sa môže v jednotlivých krajinách líšiť. Ďalšie informácie vám poskytne miestny zástupca spoločnosti Somfy
Na vykonanie niektorých nastavení môžete použiť obe tlačidlá na prednej strane TaHoma DIN-Rail:
Konfigurácia systému Homekit je možná až po zapnutí brány na maximálne 10 minút. Nový ručný reštart sa bude vyžadovať, ak je brána zapnutá dlhšie ako 10 minút alebo ak sa v aplikácii Home zobrazí ikona nekonečného načítavania.
Spoločnosť Somfy sa snaží svojim používateľom ponúkať moderné riešenia.
Aplikácia TaHoma je najnovšia aplikácia, ktorá vám má čo ponúknuť: rozšírené funkcie a kompatibilita, moderný dizajn a používateľské rozhranie, ako aj pravidelné aktualizácie. Viac informácií o prechode na novú aplikáciu nájdete tu.
Aplikácia Connexoon bude fungovať až do roku 2026. Nebude sa však už aktualizovať.
Naproti tomu aplikácia TaHoma je pravidelne aktualizovaná a ponúka nové možnosti a kompatibilitu.
Zistite, čo je nové v aplikácii TaHoma.
Prechod z aplikácie Connexoon na aplikáciu TaHoma je definitívny. Po prechode sa už nebudete môcť vrátiť do aplikácie Connexoon.
Aplikácia TaHoma ponúka úplne nový dizajn a rozhranie. Rozširuje tiež možnosti kompatibility.
Už nebudete obmedzení na konkrétnu kategóriu produktov podľa variantu aplikácie Connexoon (Access, Window, Terrace), ale budete môcť využívať kompatibilitu s :
Objavte všetky možnosti tu:
Stále budete môcť vytvárať scenáre (manuálne, plánované a pokročilé) podľa svojich želaní a zvyklostí, ale budete ich musieť znovu konfigurovať. Vďaka novému rozhraniu je to však otázka niekoľkých kliknutí.
Niektoré funkcie aplikácie Connexoon však nie sú v aplikácii TaHoma k dispozícii:
Ak používate Connexoon, všetky io produkty sú kompatibilné vrátane partnerských io produktov:
Po prechode z aplikácie Connexoon na aplikáciu TaHoma budete mať k dispozícii kompatibilitu cloud to cloud a IP. Vaše zariadenie bude kompatibilné aj s bezpečnostnými produktmi Somfy protect, Somfy connected thermostat, osvetlením a zásuvkami Legrand, Sonos, Philips Hue alebo Intesis AC gateway na ovládanie klimatizácie.
Objavte všetky kompatibilné produkty tu :
Okrem úplne prepracovaného rozhrania ponúka aplikácia TaHoma nové funkcie, ako sú navrhované scenáre a úplne prispôsobiteľná ponuka obľúbených položiek. Jednoduché a efektívne vytváranie plánovaných alebo pokročilých scenárov, funkcií dovolenky alebo napríklad simulácie prítomnosti. To všetko máte pod palcom v jednej aplikácii.
Nová aplikácia TaHoma sa aktualizuje niekoľkokrát ročne, aby vám ponúkla ešte väčšiu kompatibilitu a nové funkcie.
Niektoré funkcie dostupné v aplikácii Connexoon nie sú dostupné v aplikácii TaHoma. V prípade aplikácie Connexoon Access:
V prípade aplikácie Connexoon Terrace:
V prípade všetkých aplikácií Connexoon (Access, Terrace, Windows):
Chceli by ste pomôcť s vašim projektom? Somfy spolupracuje s rozsiahlou sieťou montérov a výrobcov po celej krajine. Títo nezávislí odborníci sú vám k dispozícii a pomôžu vám s vašim projektom.
Nájdite Somfy Experta vo vašom okolí!
Experti sú vybraní partneri spoločnosti Somfy, ktorí rešpektujú profesionálnu kvalitu uvedenú v 10 záväzkoch Somfy Experta:
TaHoma, TaHoma® switch a TaHoma DIN Rail V2 sú kompatibilné so systémom Apple Homekit*. TaHoma DIN Rail V1 nie je kompatibilná.
Vďaka kompatibilite môžete domáce zariadenia Somfy ovládať pomocou Siri alebo aplikácie Apple Home.
Aplikácia TaHoma® vám umožňuje prepojiť domáce zariadenia a prístroje, ktoré používajú technológiu HomeKit*. Toto prepojenie predstavuje priame miestne spojenie medzi zariadením použitým na ovládanie (TaHoma, TaHoma switch a TaHoma DIN Rail V2) a zariadením, ktoré ovláda.
Toto spojenie vyžaduje špecifický vývoj so zabudovaným softvérom (t. j. miestnym) v každom zariadení.
Poznámka: bežná kompatibilita vyvinutá pre TaHoma® s inými servisnými partnermi fungovala väčšinou prostredníctvom cloudu.
* Kompatibilita produktov so systémom Apple Homekit sa môže v jednotlivých krajinách líšiť. Ďalšie informácie vám poskytne miestny zástupca spoločnosti Somfy.
Každá generácia zariadení musí prejsť špecifickým procesom certifikácie.
Novovyrobené zariadenia TaHoma® (vrátane zariadenia TaHoma® switch a TaHoma DIN Rail V2) boli aktualizované tak, aby zahŕňali špecifikácie HomeKit:
Kód pre nastavenie je k dispozícii pod každým zariadením a vo vnútri balenia.
Ak už máte doma zariadenie TaHoma® (alebo si zaobstarávate zariadenie bez údajov HomeKit): bude fungovať tiež. Stačí použiť aplikáciu TaHoma® na pripojenie k HomeKit (pozrite si pokyny pre HomeKit priamo v aplikácii TaHoma®).
HomeKit umožňuje len scenáre vytvorené v aplikácii Domácnosť („scény“).
TaHoma® scenáre teda v HomeKite nie sú k dispozícii.
V aplikácii Domácnosť však môžete vytvárať scény, ktoré zariadenia Somfy obsahujú!
Pripojiteľné produkty Somfy sú kompatibilné s väčšinou vykurovacích systémov: tepelné čerpadlá, bojlery, ohrievače, atď. Mali by ste ich regulovať pomocou pripojeného termostatu. Pomocou nástroja na overenie kompatibility zistite, ktoré riešenie je pre vás najvhodnejšie.